loading...

زن و شبهات خلقت انسان در اسلام

بازدید : 227

 

 

صلب و ترائب در زمین اولیه است نه در پشت مرد و سینه زن

صلب به معنی سخت و ترائب که از مشتقات کلمه ترب به معنی خاک است مفهوم نرم را می دهد. این دو کلمه در قران مترادف است با کلمات حما مسنون و صلصال. صلصال هم به معنی سخت مانند سفال پخته و حما مسنون توده نرم و سیاه است. این دو کلمات مترادف در حیات اولیه زمین نقش کلیدی بازی کرده اند .در قدیم الایام از آنجائیکه مفسران از مفاهیم این کلمات سر در نیاورده اند آن را به معنی سخت یعنی استخوان پشت و نرم هم سینه زن معنی کرده اند. حدود چند دهه است که توده سیاه نرم در مفاهیم علمی زیست شناسی جای باز کرده است و امروزه می توانیم معانی واقعی این دو کلمات مترادف را که یکی از اعجاز قران است درک کنیم. آیات 9 الی 12 سوره فصلت مطالب بسیار مهم و کلیدی در سرنوشت زمین و ایجاد حیات را برای دانشمندان روشن می کند .لازم نیست برای تاویل این آیات راه درازی را برای تحقیق طی کنیم. کافی است آیات را مطالعه و کمی عقل خود را بکار گیریم و کمی هم در باره آنها فکر کنیم و خود را از پیش داوری ها رها نمائیم و البته اطلاعاتی هم از علم زمین شناسی و پیدایش زمین داشته باشیم سپس به مطالعه این آیات بپردازیم تا اعجاز این کلمات برای ما روشن شود

 

 

 

قُلْ أَ إِنَّکُمْ لَتَکْفُرُونَ بِالَّذِی خَلَقَ الْأَرْضَ فِی یَوْمَیْنِ وَ تَجْعَلُونَ لَهُ أَنْدَاداً ذٰلِکَ رَبُّ الْعَالَمِینَ‌. خداوند زمین را در دو روز یا دو دوره آفرید

 

وَ جَعَلَ فِیهَا رَوَاسِیَ مِنْ فَوْقِهَا وَ بَارَکَ فِیهَا وَ قَدَّرَ فِیهَا أَقْوَاتَهَا فِی أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ سَوَاءً لِلسَّائِلِینَ‌- 

و برآن رواسی قرار داد و برکت را بر آن ارزانی داشت و اقوات را در چهار دوره تقدیر  یابرنامه ریزی کرد و غذائی برای نیازمندان به آن فراهم آورد. در این آیات خداوند میفرماید زمین را در دو دوره خلق کردیم و بر روی آن رواسی( پوسته جامد) قرار دادیم و بر روی رواسی برکت ایجاد کرد که می تواند سنگ رس باشد که حیات روی زمین به برکت خاک رس بقاء دارد .اقوات را در چهار دوره مقدر کردیم. تا نیاز سائلین را بر طرف کنیم. قدر با فتحه ق و تشدید دال معنی تقدیر یا برنامه ریزی میدهد و اینجا اندازه معنی نمی دهد. کلمه سواء السائلین.

نیازمندان به این اقوات. حال فکر کنیم اقوات یعنی چه. قوت را همه ما می دانیم یعنی غذا. غذا از چه درست شده است. خلقت اولیه حیات نیاز به غذا دارد و باید اول غذا خلق شود تا موجود زنده در محیطی مملو از غذا به حیات خود ادامه دهد. علم زیست شناسی این غذا را به سوپ اولیه حیات تشبیه کرده .این غذا برای بر طرف کردن نیاز نیازمندان به آن غذا است ، سوائ السائلین  برای تک سلولی های اولیه حیات که باکتری ها باشند. پس لازمه ایجاد حیات فراهم بودن غذای کافی است. علاقمندان می توانند برای آمادگی بیشتر و درک مفاهیم علمی زیست شناسی در زمین اولیه به مقاله قرآن و علم زیست شناسی و پیدایش حیات مراجعه فرمایند. اقوات بر اساس آیه 10 سوره فصلت در چهار دوره خلق شد. این چهار دوره بعد از سپری شدن دو دوره پیدایش زمین  بسیار مهم است و دانشمندان در پی این چهار دوره هستند. چرا ؟ زیرا آغاز حیات در کره زمین بوده است. حیات از ماده بی جان و از مواد اولیه موجود در زمین که لازمه خلقت حیات است و فراهم شده بود آغاز شد. 

الَّذِی أَحْسَنَ كُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ ۖ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِینٍ. ابتدا شرایط اولیه برای ایجاد حیات فراهم شد و بعد خلقت انسان آغاز می شود .بداء خلق انسان من طین از دوره اقوات بوده است. سنگ بنای حیات که اصلی ترین هدف آن خلقت انسان بوده است در این چهار دوره بوده است و آن هم از نطفه اولیه حیات. این نطفه اولیه حیات شروع خلقت تمامی موجودات زنده جانوری و گیاهی بوده است و از همین نطفه گیاهان و جانوران و انسان شروع به خلقت شدن کردند و تقدیر الهی این نطفه را در غشاء سلولی ساده قرار داد و آن را حفاظت کرد و زمان های طولانی گذشت تا مراحل تکامل تمامی موجودات فراهم شد .

بنابراین منشاء کلیه موجودات در حیات زمین از جمله انسان از نفس واحده بوده است و نفس واحده خلقت اولیه نطفه بر روی  اجسام سخت و نرم یعنی صلب  وترائب شروع شده است و دوره زمانی سویته شدن را گذراند و نفخ من روحی در ان نهادینه شد برای درک بیشتر مفاهیم بر روی کلمات انتخاب شده کلیک فرمائید .صلب وترائب معانی سخت نرم میدهد و معانی علمی آن حما مسنون وصلصال بوده است. باید توجه داشت خداوند کیهان را در شش دوره خلق کرد و میلیارد ها سال گذشت تا منظومه شمسی خلق شد و زمین بصورت توده ابری دخانی بسیار داغ از ابر خورشیدی جدا شد .در این ایه خداوند خلقت زمین را برای ما بیان میکند و ارتباطی با خلقت کیهان ندارد. این دو دوره مختص زمین است و چهار دوره هم مخصوص پیدایش غذای بیولوژیکی است ولی معنی خلق کردن نمی دهد قدر برنامه ریزی کرد و ما آن را به غلط خلق کردن معنی کرده ایم و شبهات فراوان ایجاد و ابزار لازم دست مخالفن و معاندین داده ایم تا بر علیه قرآن جو سازی کنند. پس از آن که اقوات و در آن نطفه اولیه حیات خلق شد خداوند به آسمان زمین می پردازد و هفت طبقه جو زمین را در دو دوره دیگر خلق می کند .خلق اسمان زمین را با کرات سماوی اشتباه گرفته ایم و برای خودمان درد سر درست کرده ایم و فکر می کنیم قرآن تناقص دارد. این فکر و عقل ما انسان است که تناقص درست می کند و آن هم به دلیل ندانستن مفاهیم علمی و بدون دارا بودن تخصص علم زیست شناسی و زمین شناسی و تبعیت از نظرات مفسرین هزار سال قبل  که بر باور ما نشسته به تفسیر آیات علمی قران می پردازیم و شبهه ایجاد می کنیم. مورد صلب و ترائب هم همین طور .کلمات ماء مهین صلب و ترائب اعجاز واقعی قران است. این کلمات هیچ ارتباطی با استخوان مرد و سینه زن وآب مرد ندارد .این ها همه تخیلات ذهنی ما انسان است. البته تخیلات ذهنی گذشتگان که ما امروزه همچنان بدون مراجعه به علم مربوطه انرا تکرار می کنیم و آیات علمی قران را از اعتبار علمی می اندازیم. اشاره کوتاهی به ماء مهین داشته باشم تا آمادگی ذهنی ایجاد شود . صلصال من حما مسنون مفاهیم علمی صلب و ترائباست و به فارسی سخت و نرم است. بر اساس نظریه علمی زیست شناسی ارنست مایر و کاپلان نطفه اولیه حیات که همان مواد اوالیه غذای بیولوژیکی است در چهار دوره ایجاد شد. در دوره سوم ایجاد غذای بیولوژیکی ماکرو مولکول های آلی با از دست دادن مولکول های اب به ماکرو مولکول های زنجیره ای ساختار اولیه سلولی تبدیل می شوند و این ساختار سلولی در دوره چهارم به پروبیونت ها ی جاندار تبدیل می شوند. اتفاق بسیار مهم تبدیل جان به جاندار در این لحظه زمانی رخ می دهد. سفال داغ سخت و حما مسنون نرم میزبان اولین نطفه حیات می شوند. آبی که از بین این دو به خارج دفع می شود که اساس و عامل مهم این رخداد است ماء دافق است .مونو مولکول های آلی با خروج آب از پیوند دو مونو مر دفع که می شود به ماکرو مولکول ها ی زنجیره ای تبدیل می شوند.

این آب باید بیرون رونده از محیط واکنش شیمیائی باشد در غیر این صورت مولکول های اولیه زنجیره ای ژن ها درست نمی شدند و حیات پا نمی گرفت . .سفال داغ پخته به عنوان کاتالیزاتور مواد الی ماکرومولکول ها را به توده نرم حما مسنون تبدیل می کرده اند .پروفسورکاپلان این چهار دوره را تکامل حیات از ماده بی جان نام برده است و اعجاز قرآن در این است که دقیقا چهار دوره را نام برده. دانشمندان به کلمات خداوند رسیدند  ولی ما با تحجر فکری در تار عنکبوتی تصورات ذهنی نمی خواهیم به واقعیت قرآن برسیم که صلب و ترائب و ماء دافق در زمین اولیه رخ داده نه در رحم زن.

 

 الَّذِی أَحْسَنَ كُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ ۖ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِینٍ.-خداوند تمامی شرایط لازمه ایجاد حیات را فراهم کرد و سپس خلقت انسان را از خاک ماده بی جان آغاز کرد .خداوند متعال کلیه کلمات کلیدی که برای علم زیست شناسی و کیهان شناسی و زمین شناسی حائز اهمیت است را در مثال های تمثیلی بیان داشته و این نشانه هاحقانیت قران را ثابت می کند

-سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ . به زودى نشانه‏ هاى خود را در جهان و ذات خودشان نشان خواهیم داد تا برای آنان روشن گردد كه خدا خود حق است-خدا واقعیت دارد - آیا كافى نیست که تمامی مظاهر ماده دلیل بر وجود او دارد .- 53 سوره فصلت-

سید محمد تقوی اهرمی-شهریور 1395 ویرایش جدید دی ماه 1399

سید محمد تقوی اهرمی یکشنبه 14 مرداد 1397 زمان : 0:17 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 864
  • بازدید سال : 10,886
  • بازدید کلی : 31,616

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد